Takovou otázku si možná klade nejeden obchodník či obchodní ředitel. Jak jen udělat z průměrného, snaživého obchodníka lepšího a nejlepšího? Jak mám udělat, abych byl plný energie a vše šlo jako po másle…
Je to o talentu? O dřině? O pochopení něčeho nadpozemského?IQ EQa
Prošlo mi rukama mnoho obchodníků, desítky a na seminářích a trénincích stovky. Co odlišuje šedou myš, která „pouze“ plní ba i přeplňuje kvantitu schůzek a jednání od charismatického, usměvavého a věčně spokojeného matadora týmu? Toho úspěšného lídra, který má mimo svou práci spoustu času na sport, koníčky, rodinu, cestování o penězích na tohle všechno nemluvě.
Je to opravdu tak složitá rovnice?
Zkusme začít odzadu a pěkně postupně. Vaše přání je plnit nebo lépe, bravurně přeplňovat obchodní plány, mít spoustu času na rodinu, koníčky, sport a jinou osobní seberealizaci a na tohle všechno mít dostatek peněz. Při tom všem se na jednáních cítit skvěle, tvořit si obchodní vazby na spontánní úrovni a cítit, že na schůzkách se zákazníky nejsem jen nutné zlo, které si musí „oni“ vyslechnout a pak z mých zkoprnělých záměrů více či méně snadno vybruslit.
A jak vypadá můj život dál?
Unavený, znechucený koukám po seminářích, jak předcházet syndromu vyhoření, případně po jiné, spásné práci, kde se tohle všechno k mému údivu opakuje dokola. A všichni jsou naštvaní, fluktuaci řešící zaměstnavatelé, poněvadž na tento vývoj dříve nebo později doplácí také můj šéf – obchodní ředitel, vedoucí obchodu, apod. Samozřejmě doma jsou ze mě také „nadšení“, protože zde už nehovoříme o dovolené ano nebo ne, ale o zaplacených složenkách, jak často slýchávám o položkách na PHM, telefon a spoustě dalších, k životu potřebných základních výdajích. Ano, rozumím tomu, kdo by měl v tuto chvíli náladu chodit na tenis, do fitness centra, na wellness, squash, nedej bože s klientem na golf a u toho všeho se ještě usmívat od ucha k uchu. Jojo, tomu na vrcholu naší pyramidy na naší nástěnce nebo v CRM v počítači se usmívá a ještě k tomu teď dostal o třídu vyšší služební auto, na dovolené byl se svým zákazníkem v Dubaji, prý nic moc…jak já ho nesnáším. Mně přišla další upomínka od RPG a on staví barák, přitom se vůbec nesnaží, má prostě štěstí na klienty, ale štěstí to já jsem nikdy neměl, tak čemu se divím…tolik bych to chtěl změnit, ale já prostě nejsem ten vyvolený, koho si zákazník s sebou ještě vezme na dovolenou.